Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/home/soscostabrava.cat/web/wp-includes/post-template.php on line 293

Autopista C-32

Volen ampliar la C32 destruint 50 Ha de bosc, tot i que un 76% de la població consultada s’hi oposa.

Històric

1994- Es presenta estudi informatiu i d’impacte ambiental. Es presenten al·legacions en contra del projecte.

1998- Es presenta un nou estudi informatiu i d’impacte ambiental. Es presenten al·legacions en contra del projecte.

2000- La Generalitat presenta annex complementari al estudi informatiu i d’impacte ambiental.

2001- la Generalitat presenta un Nou estudi informatiu i d’impacte ambiental

2008- la Generalitat presenta Nou projecte i Memòria ambiental Blanes-Lloret de Mar

2009- la Generalitat presenta Memòria Ambiental Lloret de Mar-Tossa

2013- Santi Vila anuncia pel 2014 Estudi d’impacte Ambiental i l’execució de les obres

2014-la Generalitat presenta Nou projecte de traçat Blanes- Lloret

2015- Santi Vila recupera el projecte i signa conveni amb Abertis. Es crea la Plataforma Aturem C32 (Lloret de Mar i Blanes). Pel  maig hi ha les eleccions i l’Ajuntament de Lloret es compromet a fer una consulta ciutadana. S’ajornen les obres fins al gener de 2016. El setembre es presenta l’Estudi de mobilitat de Aturem C32, a l’octubre l’estudi de mobilitat de la Generalitat. Al novembre, ultimàtum de Santi Vila a Lloret de Mar, Tossa i Blanes. Desembre: els alcalde de Lloret, Tossa i Tordera s’uneixen a favor de la C32. El ple de Lloret aprova deixar sense valor el compromís de fer la consulta ciutadana que havia dit que faria abans de les eleccions. El ple de Blanes aprova fer la consulta ciutadana. El ple de Tossa aprova moció a favor de la construcció de la C32.

2017- gener: admissió a tràmit del recurs. Febrer: Els Ajuntaments de Lloret, Tordera, i l’empresa Adeslas fan diligència a favor de la C32. Març: Generalitat en contra de la mesura cautelar. Primavera: accions a les ermites. Juliol: es dicta suspensió cautelar de les obres. Agost: la Generalitat aprova la Llei del Canvi Climàtic.

2018 – Març: nou estudi informatiu i d’impacte ambiental. La Generalitat demana la suspensió del procediment perquè fa un nou projecte. Març la plataforma Aturem la C32 presenta al·legacions contra la petició de suspendre procediment. Octubre: la Generalitat presenta nou estudi d’impacte ambiental i estudi informatiu. Desembre: la Plataforma Aturem C32 i les entitats adherides a SOS Costa Brava presenten nou recurs contenciós – administratiu contra “nou” estudi d’impacte ambiental previ al nou projecte.

Queda pendent interposició d’un recurs contenciós –administratiu impugnant el projecte tècnic i la Declaració d’impacte ambiental.

Perquè ens hi oposem?
  • Econòmicament és una infraestructura que es pagarà a empresa privada o directe de pressupost o allargant concessió de peatges de la C32 del Maresme. Engreixant el negoci de les autopistes i les concessions de peatges.
  • El projecte no contempla alternativa zero ni alternativa de desdoblament i ampliació vies existents. Recordar que existeix un projecte de carril bus Blanes-Lloret aprovat per Generalitat i mai executat que serviria per resoldre parcialment el problema de mobilitat. (EI-TX-05610)
  • Segons els propis estudis del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, amb la prolongació de l’autopista C-32 feta, el trajecte entre Lloret i Blanes per l’actual carretera GI-682 només es reduiria en poc més de 40 segons.
  • L’obra és contraria a la llei del canvi climàtic 16/2017. En especial va contra articles 18, 21 i 24. Doncs entre altres coses: afavoreix l’ús del vehicle privat i no prioritza el transport públic, modifica la capacitat d’embornal de CO2 del territori tant en la fase d’execució com en la d’explotació de l’obra i redueix l’extensió de boscos.
  • L’abril de 2016 es va fer consulta ciutadana a Lloret de Mar i Blanes i el resultat van ser 76% en contra del projecte. Malgrat no ser vinculant l’ajuntament de Blanes va elevar la resposta a plenari i va fer-la arribar a la Generalitat. El llavors govern de l’ajuntament de Lloret de Mar va voler desmarcar-se de la consulta i no en va reconèixer el resultat.
  • Voluntat expressa del departament de Territori i Sostenibiltiat d’arribar amb aquesta autopista a Tossa de Mar i més enllà com ja es projectava l’any 1994 en els primers projectes als que es van presentar al·legacions.

↘ Diners a recaptar

Fan falta 6.905 €

La Generalitat i Abertis varen signar un conveni per ampliar la C32 que passa pels municipis de Blanes, Tordera i Lloret de Mar. Aquest projecte faraònic implica tallar el connector ecològic de la Selva Marítima, arrasar boscos i travessar les muntanyes del Vilar i Sant Pere aïllant paratges de gran valor històric i cultural per la població.

La ampliació de la C32 que es vol portar a terme és totalment desproporcionada amb l’entorn i innecessària per les persones. Implica la destrucció de 50 Ha de bosc, o sigui la tala de 66.000 arbres, que equival a la superfície de 70 camps de futbol. També suposa la construcció de 4 viaductes, un pont de bigues, un túnel artificial i talussos de més de 20 m d’alçada (com un edifici de 9 plantes). L’autopista que permetria 4 carrils travessa les muntanyes del Vilar i Sant Pere  i aïlla béns històrics, culturals i espirituals com ara santuaris i ermites. Aquesta obra afecta greument la connectivitat biològica de la zona ja que trenca el connector ecològic de la Selva marítima.

Existeixen alternatives a l’execució d’aquest projecte, ja que es poden millorar i ampliar les vies existents, així com plantejar projectes viables i eficients de transport públic.

↘ Situació actual

El projecte d’ampliació de la C32 que es va presentar el 2015 està als tribunals amb un recurs presentat per les entitats que formen Aturem la C32 i ha provocat una suspensió cautelar a l’espera de resolució.

El nou projecte d’ampliació de la C32 de l’any 2018 – presentat per la Generalitat sense esperar sentència del judici del anterior – té interposat també un nou recurs contenciós administratiu contra l’aprovació definitiva de l’estudi informatiu i de l’estudi d’impacte ambiental. Millora general. Nou ramal de l’autopista C-32, Blanes – Lloret. Tram:Tordera – -Lloret.

QUÈ POTS FER TU? Sigues #SangBrava
Si t’interessa la defensa del territori, et preocupa el nostre litoral i vols aportar el teu granet de sorra però no saps com?
Contacta amb el col·lectiu de la teva zona o amb el que més t’identifiquis
Fes un donatiu a la plataforma SOS CB (afegir el link per fer el donatiu)